AVRIL LAVIGNE

Avril az 5000 lelket számláló kanadai Napanee nevű településen született. Egy idősebb és egy fiatalabb testvér társaságában nevelkedett fel. Ebből következett: "Középső gyerekként hamar ki kellett bújnom a korlátok közül. Ahelyett, hogy babákkal játszottam volna vagy az anyámnak segítettem volna a konyhában én baseballoztam és jégkorongoztam. Igazi 'Tomboy' voltam, tehát egy lány, aki mindig a fiúkkal van együtt" - emlékezik vissza Avril. Alighogy kinőtt a gyerekcipőből, máris új funkciót kapott a fésűje mikrofonként: felugrott az ágyra, amely fantáziájában színpadként szerepelt s nagyokat alakított a képzeletbeli közönség elott. A későbiekben aztán a templomi gospelkórus tagja lett, ott énekelt tovább. Megtanult gitározni, így már hamarosan esküvőkön, táncmulatságokon és vásárokon country-dalokat adott elő. 15 évesen aztán elcsábította a nagyvilág. Első állomás: New York City. Belevegyült a város zenei életébe, mely soha nem pihen. Az Arista főnöke, "L.A." Reid hamarosan tudomást szerzett a különleges hangú kislányról, meghallgatta őt, s teljesen elámult. Avril ezek után hazatért, összecsomagolt és Manhattanbe költözött. Alig 16 évesen kezdte el első nagylemezét írni neves szövegírók segítségével. "Nagyon frusztráló volt. Együtt dolgoztam ezekkel a nagytehetségű emberekkel, s a végén csak szemét született - dalok, melyek nem engem reprezentáltak. Ez nem én voltam." Aztán Avril teljesen más szövegírók anyagaival próbálkozott. Ez sem jött össze. Teljesen frusztrálva, már illúzióktól mentesen bedobta a törölközt. Ekkor "L.A." Reid közbelépett, s egy egy útra szóló jegyet vásárolt a lánynak Los Angelesbe: part- és levegőváltozás jött. Az angyalok városában aztán végre megtalálták az igazit Cliff Magness dalíró és producer személyében. "Rögtön tudtam, hogy ő az igazi. ő megértette, hogy mit akarok már régóta véghezvinni. Hagyta, hogy én irányítsak." A következő hetekben valóságos daleső született. Avril szó szerint a lelkét is kiírta magából. Cliff és a Matrix produciós csapat csak finoman, tisztes távolságból tartotta a tinit a megfelelő mederben. Röviddel ezután a Nettwerk Management szerződést kötött vele, az a cég, mely Sarah McLachlan-t, Dido-t, a Coldplay-t, a Barenaked Ladies-t és a Sum 41-et is foglalkoztatja. Avril első lemeze, a Let Go(losing Grip; Complicated; Skater boy; I'm with you; Mible; Unwanted; Tomorrow; Anything but ordinary; Things I will never say; My world; Nobody's fool ask; Too much to ask; Naked) végre kész van. Ennek előzetese a "Complicated" című single, mely egy energiával telített rockhimnusz popos beütésekkel. Az egész album egy mestermű egyébként, ha az ember mondjuk Alanis Morissette vagy Amanda Marshall debütáló korongjaival méri össze: a szövegek kiválóak, a zenei vezetés szuper s Avril hangja egyszerűen különleges. Olyan számok, mint a "Skater Boi" még a legmegszállottabb rockrajongókat is meggyőzik arról, hogy nem választottak rosszul. A "Losing Grip" és az "Unwanted" című dalokban Avril a szerencsétlen szerelemről énekel minden fájdalommal, érzéssel fűszerezve, melyeket egy ilyen korú lány érezhet. A "Losing Grip"-ben valójában egy volt fiúbarátról van szó. "Soha nem szeretett igazán, ahogyan én azt szerettem volna. Ma már nem fontos az egész. De legalább ebből a tapasztalatból született egy szám." A "My World" és a "Mobile" Avril új életére reflektál: "Élem a nagy álmomat, azt cipelem magammal, amit mindig is szerettem volna, azt éneklem, amit akarok." Valójában nem változott semmi: "Még mindig szeretek fiúkkal együtt lenni. Most az együttesemben játszanak s úgy táncolnak, ahogyan én fütyülök - s ez szerintem jó is így..." Uj lemeze iden jelent meg majusban, a cime Under My Skin(Take me away; Togedher; Don't tell me; ha wasn't; How does it feel; My happy ending; Nobody's home; Forgotten; Who knows; Fall to pieces; Freak out; Slipped away; Ialways get what I want) . Eddigi hires szamok a Don't Tell Me, My Happy Ending

Hires es a szerintem legjobb dalok szovegei itt Vissza